יום חמישי, 2 במאי 2013

מי שמפעיל לוח אינטרקטיבי הוא גם חכם ?




אנשים שונים מכנים את הלוח האינטרקטיבי כ"לוח חכם". אחד אמר- השאר גם אמרו. את האנשים הללו אני תמיד מתקנת ואומרת כי הלוח הוא אינטרקטיבי בזכות מי שמפעיל אותו. יעילות- זהו שם המפתח לשימוש נכון בלמידה.

אני מדברת מתוך ניסיון שפעם עבדתי עם הלו"א וכעת אין לי לוח אינטרקטיבי בכיתה. מרגישה החמצה.

זה קרה לפני שנתיים. קבלתי לוח אינטרקטיבי לכיתה. שמחתי עד מאוד. מורה לכתה א', לילדים צעירים הזקוקים להוראה מוחשית. להפעיל אותו מיד למדתי. חקרתי את הלוח כדי להפיק ממנו את המיטב. הלוח שימש אותי בלמידה הן גבולבלית והן פרטנית. כאשר התלמידים הוזמנו לפעילויות על הלוח הם גילו עניין, סקרנות ורצון רב להשתתף. השימוש העיקרי בלוח היה בתוכנת הלוח אינטרקטיבי שסיפקה  אמצעים ויזואלים וקוליים למטרת הלמידה. בדומה, בלאו (2011) חקרה את שימוש המורים בלו"א מצאה שלמידה מסתעפת של מורים מתמקדת בעיקר תוכנת הלו"א. אולם לטענתה מורים מסתפקים בשימוש בתוכנת לו"א ולא ברשת מסתעפת שלהאינטרנט מפני שהדבר מצריך הכנה מראש. לי לא היה נדרש הצורך מאחר ושימושי היו בכלים הויזואליים והקוליים של התוכנה.

לצערי השנה לא עבדתי עם לוח אינטרקטיבי מאחר ושונה מיקום פיזי בביה"ס. אני מרגישה החמצה כי לא חקרתי מספיק לעומק את הכלי. הייתי שמחה להמשיך להתאמן בבניית קבצים ולהמשיך לחקור את ערך המוסף של הלוח בשונה מהקרנת קבצים. להזמין תלמידים ללוח לביצוע וחקר. הלמידה בכיתה א' לחלק מן התלמידים מאוד דינמית ומשתנה. במידה והייתי ממשיכה את שימושי בלוח האינטרקטיבי מעניין היה לבדוק את התלמידים שחלה אצלם האטה בלמידה ולבחון את שיתוף הפעולה שלהם באמצעות הלו"א.
 
http://www.achva.ac.il/sites/default/files/achvafiles/maof_book/14/10.pdf












.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה